Monday, May 18, 2009

Nuklearni napad na MTV

Generalno, nemam ništa protiv thrash metal bendova čiji tekstovi se bave nekim ekološkim temama. Štaviše, volim Nuclear Assault. Tako sam se ja u sitne sate setio da nađem neki njihov spot na jutjubu. Critical Mass. Kul pesma. Problem je ono što u klipu ide pre spota. Hajde da pogledamo:


Šta je ovo koju pičku materinu?!? Koji kurac?! Prvo ovaj lik što vodi emisiju. OK, brate, Poison je super bend. Jel njemu u opisu radnog mesta bilo da se istetovira i natapira kosu? Izgleda da jeste, pošto mi ne deluje baš mnogo kao lik koji bi se tetovirao. Natapirana kosa me ne čudi mnogo...
I onda povrh svega ono sranje sa tekstom za vreme pesme. Osećao sam se kao da gledam Diznijev crtać, a ne spot sa Headbanger's Ball-a. Mislim, lepo je to što su posle određenog vremena metal počeli da slušaju i ljudi koji su zapravo pismeni, pa su u stanju da prate ovaj tekst ispod. Super je i što su metal počeli izvoditi (pretpostavljam) inteligentni ljudi zabrinuti za životnu sredinu, ali stvarno mi nije jasno da li je bilo potrebe da se ovako nešto odradi. Koja je poenta toga? Vama je sve ovo mumlanje i ne znate kako da objasnite ljudima zašto slušate tu buku, jer ništa ne razumete? Treba vam razlog i opravdanje kod matoraca za vaš revolt, bunt i glasno slušanje muzike? Kevo, brate, ovo je o spašavanju malih tuljana od naftnih mrlja! Možda je poenta masovna hipnoza. CIA stvara novu besnu omladinu, da bi imala izgovor da ih bije i šalje po kojekakvim vijetnamima i da bi starci imali kome da viču nešto tipa "ošišaj se, hipuljo"...
Stvar je u trendu. Postalo popularno, oni ga bace na MTV i time ga obeščaste. Mesec dana kasnije, svi su puštali kosu i kupovali majice i prišivke. Znam, mnogi od nas su to radili. Neki su to "prerasli", neki i dalje to rade, a neki jednostavno vole tu muziku i slušaju je, a bole ih ćošak za "merch". Ono što mi smeta je taj prljavi način na koji je MTV neke genijalne stvari servirao masi, a onda ih u potpunosti odbacio.
Trendovi u umetnosti. Bunt iz trenda. Ideologijom do zarade. Stvari koje su praktično nespojive, a čine nešto s čim se svakodnevno susrećemo.
Eto, ponovo su internet i televizija uspeli da me iznerviraju. U ovakvim trenucima razumem one likove što se ograđuju od svake vrste tehnologije i koje mnogo volem da zajebavam. Kad postanem jedan od njih, moći ću sam sebi da se smejem koliki sam kreten na kraju postao.

No comments:

Post a Comment