Friday, March 9, 2012

Zvocanje u prazno, vol.15

Neko bi rekao da ne postoji opravdanje za to što skoro 2 godine nisam ništa pisao na blogu. Jedan od razloga je i to što ove gluposti verovatno niko ni ne čita, a služe uglavnom da smanjim pritisak u svom kranijumu. Ne mogu reći da mi je prethodna godina bila dosadna, kao ni da sam bio toliko preokupiran da ne mogu naći vremena da napišem po koju, da bacim neki hejt. Sve u svemu, neretko čoveku dođe u životu da batali sve ono što mu je skretalo pažnju sa okolnog sveta i podseti se u kakvom govnjivom svetu mi živimo, pa nastavi da se iživljava na nedužnom parčetu hartije, ili na tastaturi, ako ćemo realno. Ko danas piše manuelno? Uglavnom, pišeš jer te niko ne sluša. To je čitava poenta, bar u mom slučaju. Tako sam rešio da nastavim da pišem, a usput i prebacim blog na malo dostupnije mesto, uslovno rečeno.
--------------------
Kao što svi znate, danas je Dan žena. Jedan od razloga zašto sam ponovo počeo da pišem. Godinama unazad (mislim da je ovo 5. godina, mali jubilej), na ovaj dan skrećem ljudima pažnju na to šta bi zapravo ovaj praznik trebao da predstavlja, mada mislim da nema efekta i postajem sam sebi dosadan. Čak i sam počinjem da mislim da samo nešto serem i pravim se pametan, bez nekog posebnog povoda. Svejedno, ako vas interesuje tema, prvo pročitajte ovo na ovom linku ovde, unos bloga koji sam napravio pre 2 godine. Ne bih da se ponavljam previše, a bilo bi dobro da se podsetite, bez obzira da li ste čitali.
Sada idemo dalje. U maniru 8. marta, ali ne direktno o tom prazniku, statusu žena u modernom društvu, niti bilo šta slično. Juče sam primetio nešto interesantno na fejsbuku, mestu koje je nebrojeno puta bilo izvor mog gneva. Ovaj put nije bilo toliko strašno, ali zaintrigiralo me je na više nivoa. Naravno, glavni akteri su ponovo bili ateisti. Već sam govorio, nemam ništa protiv određenih grupa ljudi, imam nešto protiv gluposti, zadrtosti i slično.
Dakle, ateisti ponovo imaju nešto da kažu. Interesantno kako im nikad ne ponestaje povoda da kažu nešto protiv religije. Evo na šta sam ja to juče naleteo:

Naravno da ovi stihovi iz svetih spisa nisu u skladu sa našim humanističkim idealima. Bar nama iole normalnima. Ne kažem da ne postoje ljudi koji bibliju shvataju doslovno, ali mislim da su takvi u manjini i mislim da ne treba stigmatizovati čitavu religiju zbog nekih, da izvinete, gluposti koje su napisane pre 2000 godina. Naravno da je ljudsko društvo napredovalo u tom periodu i tačno je da su postojali periodi kada je religija unazađivala nauku i sprečavala i kažnjavala slobodno razmišljanje, ali jasno je valjda da sve nije tako crno. Nekada se zbog ovakvih komentara kao što je ovaj sa flajera verovatno gorelo na lomači.
Ne znam koliko su se ti ateisti upuštali u čitanje biblije, ali mislim da nije teško shvatiti njenu poentu, ako izuzmemo te delove koji su malo suludi za današnje poimanje društva. Ukratko, sve se svodi na to da živimo ovaj život što bolje možemo i ne činimo drugima zlo. Mislim da je to stvar koje bi se ljudi trebali pridržavati bez obzira na religijska uverenja. Ako nemaš neku svetu knjigu koja ti govori šta da radiš i kako da se ponašaš, valjda imaš nešto u glavi da to sam shvatiš.
To me je sad podsetilo i stanovište nekih hrišćanskih fundamentalista koji pričaju kako su ateisti, samim tim što poriču bibliju, za totalni haos i bezvlašće. Ekstremizam je jako zabavan ako posmatraš sa strane.
Interesantni su mi ovi gore navedeni citati. Ako se vodim logikom da su tražili neke najcrnje stihove vezane za žene kako bi ih stavili tu, ispade da su muslimani blaži prema ženama nego hrišćani. U neku ruku me ne čudi, pošto je islam ipak novija religija, a svakako je zasnovana na pričama i likovima iz hrišćanske religije. Ne bi me čudilo da za hiljadu ili dve hiljade godina bude neka religija po kojoj je normalno biti gej.
Možemo malo i da analiziramo citate. Eto taj prvi hrišćanski je možda malo čak i izvučen iz konteksta, jer tu bog govori da su njeni porođajni bolovi, pa i njena neravnopravnost sa muškarcem zapravo kazna za diranje zabranjenog voća. Naravno, oko bolova i nema mnogo pomoći, ali se zaobilazi uz lekove. Kontam da nam lekovi protiv omalovažavanja žena nisu neophodni. Drugi stih se odnosi na tu tradiciju koja vuče iz starog zaveta, a zove se patrijarhat. Bar tako nešto ja kontam, nije da sam teolog, pa da znam šta pričam.
Šta kaže kuran? Tuci ženu ako te ne sluša, nemoj ako je dobra. Kontam da to i nije toliko šokantno sa obzirom na vremensku distancu nastanka. Ni onaj drugi stih mi ne deluje toliko hardcore, ali ne kažem da nije podložan previše slobodnim interpretacijama iz kojih je recimo feredža proizašla. S druge strane, taj stih se može jednostavno protumačiti i u smislu da žensko ne treba da flešuje sise i dupe kao neke naše estradne umetnice. Ma šta ja znam? Već sam rekao da nisam teolog.
Osmi mart ne mora uvek da bude tema moje osmomartovske priče. Za promenu, danas je bio samo povod mog... hm... pa nije baš hejt. Upuštam se valjda u Sizifov posao pomirenja dovoljno racionalnih hrišćana i ateista, šta li... Ljudi se dele na hiljadu načina, ali se na kraju svodi na to da smo zapravo svi isti - gomila likova koji nemaju pojma šta traže ovde.

No comments:

Post a Comment