Friday, June 18, 2010

Ateizam i renesansa

Ćao, raja! Long time no see! Evo, da i to ispravimo...
Kao što možete i pretpostaviti, opet mi je nešto zapalo za oko, dovoljno iritantno da bih pisao blog o tome. Jedna reč: ateisti. Tako je. Ne pričam o ateizmu, nego o ljudima koji zastupaju ateističke stavove. Ovo se ne odnosi na sve njih, naravno. Kontam da među njima ipak ima ljudi koji su normalnih pogleda i shvatanja. Kao i prošli put, izvor gneva - fejsbuk. Već sam se jednom dotakao ove priče kada sam naleteo na grupu "Stop veronauci i indoktrinaciji dece" (ZUP vol.2). Ovaj put je reč o grupi "Ateisti Srbije".
Opis grupe je kranje lepo izložen: "Grupa koja se aktivno bori protiv religije bilo koje vrste i verovanja u bogove i slična natprirodna bića." Blago nama! Eto, hrišćani, izgleda ste se uprcali. Nije Hrist vaš spasitelj, već ova grupa na fejsu.
To "aktivno" mi je ovde najjezivije od svega. Zar nije malo bezobrazno nametati nekome tuđe mišljenje? Koliko znam, hrišćani to isto rade, kao i mnoge hrišćanske sekte (recimo Jehovini svedoci, koji idu bukvalno od vrata do vrata pokušavajući da vas uvere da će jednog dana ljudi živeti u miru sa divljim životinjama (tigrovima, npr.), bez da ih one pojedu, koliko sam uspeo da skontam iz onih njihovih letaka i brošura). Šta to znači? Vrlo jednostavno - ni ova braća "ateisti" nisu ništa bolji od tih hrišćana, kada idu tako agresivno.
Nisam imao mnogo nerava da čitam njihove teme na grupi, ali sam se drznuo da prelistam slike i pročitam komentare. Bilo je fantastično. Jasno je meni da tamo i Kurta i Murta mogu da ostave slike, samo treba da se učlane u grupu, tako da izvinu oni koji nemaju veze sa onim stvarima koje ću spomenuti. Kao prvo, primetio sam mnoštvo slika s tematikom "Zombi Isus". Sve je to super, dobar fazon i to, ali zar nisu i zombiji natprirodna bića koja ne postoje? Tako da je zombi Isus zapravo natprirodno biće na kvadrat, što ga čini duplo većim zlom od običnog Isusa. Očigledno im ne ide dobro ta aktivna borba...
Volim i ja da se sprdam s hrišćanima i njihovim uverenjima, ali ih ipak ne smatram za totalne glupandere zbog toga što veruju. Možda su u tom području malo iracionalni, ali kontam da je baš iracionalnost i slepa vera u nešto što nema mnogo veze s mozgom poenta religije. Priznajem, ja to ne mogu. Oni koji mogu i koji veruju, svaka im čast. Ali da ja sad tvrdim da sam super-inteligentan, jer ZNAM da bog ne postoji, a oni, budale, veruju da postoje... Možda ateisti ne bi bili ateisti kada bi krenuli obrnutim putem? Ok, skontali smo, ne može se dokazati da bog postoji, ali što ne probaju dokazati da bog ne postoji?
Mala digresija: Nedavno se povela neka diskusija na jebomamu.tk forumu o raznim "hrišćanskim poslovima". Tu je spomenuta izvesna emisija o životu Isusa Hrista, čija poenta je bila, koliko sam skontao, da izloži sve istorijske činjenice i razreši misterije vezane za dragog nam Isusa, pri čemu cela priča, krajnje ubedljiva, ni najmanje ne ide na ruku hrišćanstvu. Biću opet malo "douchebag", pa citirati samog sebe:
Malo mi je besmisleno uopšte raditi takve emisije. To je pitanje vere - ili veruješ ili ne. Sad da li je to hrišćanstvo, judeizam, islam, hinduizam ili štagod - nije bitno. Pretpostavljam da ljudi koji rade takve emisije nisu vernici, ali ne kontam šta oni imaju od toga. Opravdavaju sebe kao "nevernika", ili sve ateiste ili kako već sebe nazivaju? Kao u fazonu "Evo, vidite, to nije onako kako vi mislite. Mora da se sad osećate mnogo glupo, a?". Ne vidim uopšte nečiju korist u tome da nekome dokazuješ da nešto vezano za religiju ne pije vodu. Pravi vernik se sigurno neće pokolebati.
Sad bi neki fundamentalističko-hrišćanski teoretičari zavere rekli kako su to đavolja posla, ubeđivati ljude da Bog ne postoji i slično... Koliko su mi glupe one "biološki" koncipirane kreacionističke emisije u kojima dokazuju da je evolucija nemoguća i da nas je sve Bog stvorio, toliko su mi glupe i ove u kojima se upinju da dokažu kako Bog ne postoji, da je hrišćanstvo prevara ili šta ti ja znam.
Još jedna sličica koja mi je skrenula pažnju... Nešto tipa "Srbin ne može biti hrišćanin". Majke mi? Eto, meni recimo isto tako ne ide u glavu da neki ateista može biti nacionalista. Jbg, isto kao što oni misle da neko inteligentan ne može biti vernik, tako ja mislim da neko inteligentan ne može biti nacionalista, a kamo li nacista.
Komentari na grupi, od strane oduševljenih obožavatelja: "Neverniče, gorećeš u paklu zbog svojih reči!!!". Paljevina. Kontam da to i ne može baš mnogo uticati na stav ateiste, baš zato što je to poglavlje posle smrti ono u šta on ne veruje, bar ne po bibliji, tako da ga zabole. Kad ateista ubeđuje vernika da bog ne postoji (mada ne vidim zašto bi iko to radio, osim ako se lik žešće ne sjebava psihofizički, koliko je zabrazdio u taj trip), možda mu pomogne da konačno živi život punim plućima, ali šta ako se zezne, jer zagrobni život ipak postoji? "Vernici" koji se ne pridržavaju svojih učenja (recimo razni fundamentalitsti, domaći navijači/huligani, mafioze i sl.), očigledno trebaju da obnove gradivo veronauke, tako da, ono... Sedi, jedan.
Još jači komentar ispod komentara ostrašćenog hrišćanina. Nešto u fazonu "ostavičemo ovo, radi reklame. WTF?!? Ljudi, nije isključeno da među vernicima ima kojekakvih bolida, ali ni druga strana nije baš 100% čista... Naravoučenije: Beware - assholes are everywhere!
"Ne verujete u Boga? Niste sami! www.ateisti.com". Još malo, pa će i ateizam postati organizovana religija.
Pravi, normalan vernik će svakom ateisti reći isto što i svaki normalan ateista verniku: "Zabole me da li veruješ. Tvoja stvar, dokle god ja ne moram da imam veze s tim." Po principu jajeta i kokoške: ili je bog stvorio čoveka, ili je obrnuto. Sve ćemo eventualno umreti, pa ćemo videti... Ili nećemo. U međuvremenu radite i mislite ono što mislite da je najbolje.

--------------------

Jedna zgodna stvarčica koja mi je nedavno skrenula pažnju:



I dugačak je 45cm u slušaju da ti ispadne anus...
Ovo je nešto najidiotskije što sam ikada video. "Sačuvajte svoje dostojanstvo"?!?!? Mislim da je to najjednostavnije ako ne kenjaš u gaće na javnom mestu. Otkad je nedostojanstveno brisati bulju?!?
U starom Rimu su svi u javnim klozetima brisali dupe jednom istom govnjivom krpom na štapu koja je stajala u kofi s vodom. Mislim, jebote, ako je njima odvratno toalet-papirom brisati dupe, šta bi tek na ovo rekli??!?
Ono što bi S.O.D. rekli u onoj pesmici "Every tiny molecule" se nikako ne bi svidelo onima koji bi na "daljinski" da brišu bulju, ne bi li se poštedeli poniženja: bez obzira čime brišeš dupe, hteo, ne hteo - svi smo mi koprofagi...

No comments:

Post a Comment