Wednesday, November 18, 2009

Dani žalosti

Najlepši je onaj dan kad se budim nadrndan... Možda zvuči sumanuto, ali volim kad me nešto iznervira. Daje mi inspiraciju da zvocam.
Eto, sinoć upalim TV, da posle celog dana na faxu malo iskuliram i imam šta i da vidim: fali pola kanala! Počnem ja tu da im psujem firmu, šta se bave tim poslom kad ne mogu da obezbede dobru uslugu i sve u tom maniru, kad kažem sebi u jednom trenutku: "stani malo...". Prebacim na njihov info-kanal i imam šta i da vidim. Piše nešto u fazonu "zbog dana žalosti povodom smrti patrijarha Pavla, nećemo emitovati kanale koji emituju program zabavne sadržine". Znači JEB'O MAMU!!! Možda su trebali i proglasiti neradne dane. To bi nam ulepšalo nedelju. Jebem ti sunce, umro starac od sto godina, a oni prekidaju program! Kontam, jeste on bio vrhovni poglavar SPC, ali majku mu, zar smo došli do toga da se pravoslavlje naziva državnom religijom i da svi moraju da tuguju za patrijarhom, čak i ako su druge veroispovesti?!? To baš i nije demokratski, zar ne? Ko je u žalosti, nek jednostavno promeni kanal kad vidi neko veselje il muziku na TV-u, a ne da sve nas uskraćuju za malo jeftine relaksacije.
Neko bi sad iz ove moje priče mogao da pomisli kako sam ja bezobrazan i kako se sa nepoštovanjem odnosim prema preminulom patrijarhu. Naprotiv. Vrlo sam cenio tog čoveka za života i mislim da ni on ne bi dizao frku oko svoje smrti, da se on išta pitao. Bio je skroman čovek, vredan poštovanja i divljenja. Ne može baš svako živeti taj način života.
Mene mnogo više brine ko će sad doći na njegovo mesto, ko će biti novi patrijarh. Sve mi se čini da će to biti Amfilohije, a onda zbogom, razume. Bojim se da će se onda SPC uvući svuda gde može. Mračno doba će doći u Srbalja. Ne mogu da verujem da je lik pokušao da isfolira plakanje kad je davao izjavu. Onaj lik s njegove leve strane samo što nije crk'o od smeha. Toliko o poštovanju pokojnika.
Jes da nemam pojma koja je procedura, al nadam se da od izbora novog patrijarha neće napraviti neki trandibal, kao kad su birali novog papu. Ono je bilo apsurdno. Masa se primila kao da je došla na rock koncert. I dan danas ne mogu da se opasuljim na šta je to ličilo. Ličilo je na sve osim na verski skup.
Sećam se i onomad kad su ubili Đinđića - otkazali nam svirku. 'Ajde što su istripovali masu oko policijskog časa i sranja, pomoglo je oko hapšenja počinitelja(?), ali dan žalosti? Ja čak nisam ni glasao za njega! Ovo definitivno nije ispalo kako treba... Zaboravite da sam to napisao.
Tek je onaj Tito bio kralj. Ne samo da smo žalili kad je umro, nego smo i narednih deset, dvanaest godina žalili na dan njegove smrti. Za to mu svaka čast.
Iskreno, više sam se skenjao kad sam video u novinama čitulje petočlane porodice koja je poginula u saobraćajnoj nesreći, nego što bi ikad požalio za nekim političarem ili drugom javnom ličnošću.
--------------------
Ne mogu da verujem koliko se ljudi primaju na taj svinjski grip. Juče sam saznao da su nam skratili semestar, jer profesori prognoziraju da će zaraza dostići vrhunac odmah posle nove godine, tako da ćemo s predavanjima završiti 30. decembra i biti slobodni do početka januarskog ispitnog roka, negde oko 20.01. Ne mogu da verujem! Kako ti ljudi misle da mi sve završimo u tom roku?!?! Bole njih briga.
--------------------
Pokušao sam da se setim šta me je još danas iznerviralo, al ne ide. Pitam cimera, kaže on: "Sve tebe nervira. To te čini živim". Ko zna, možda je u pravu. Uh, kako mi je sad lakše!

21:55 - Mali post scriptum:
Kako kažu na info kanalu KDS-a zabavni, muzički i kanali sa sličnom sadržinom neće biti emitovani "po zakonu o obeležavanju dana žalosti"... Ako je već tako, zašto onda danas na pinku ide 7 filmova? Zar nije i to zabavni program? Mislim, kakav je to način? Mi koji imamo kablovsku smo uskraćeni za dobar deo stranih kanala, a ovi što imaju satelitsku nisu. Ko može s običnom antenom da hvata neke hrvatske kanale, bole ga dupe. Malo je to morbidno da nam država određuje šta ćemo gledati, zar ne?
Gledao sam večeras snimke iz crkve gde odaju počast patrijarhu. Ljube ikone i pokojnog patrijarha. Nema za njih više bojazni od svinjskog gripa! Zamislite da sad uvedu zabranu javnih skupova. Onih pola miliona ljudi najavljenih za patrijarhovu sahranu bi izvisili i ne bi imali izgovor da izostanu sa posla!
Videh i mog favorita za sledećeg patrijarha: episkopa bačkog Irineja. On mi deluje kao ok lik naspram svih ostalih iz te branše. Očigledno su bile dezinformacije da se on povukao iz cele priče...

No comments:

Post a Comment