Wednesday, March 3, 2010

Demo masters 7

Eto, prošlo skoro nedelju dana, pa bi možda bilo vreme da ispljujem i ovaj event, superfinale DM7 takmičenja Dvestad(v)ojke. Slegle su se strasti i misli, pa ću možda biti u stanju da ne pizdim totalno dok ovo kucam, već ću staloženo da iznesem svoj hejt.
Da budem iskren, ne bih ni slušao ovo preko radija, da se veče pre toga nisam zarakijao sa jednim od učesnika. Bilo je vrlo ekstremno, trebalo mu je vremena da skonta da je svanuo taj dan superfinala, pokušavajući da mi objasni kada se održava. I tako sam ja vođen željom da čujem kako će mi drugari zvučati uživo iz studija 6 radija 202, rešio da poslušam čitavo superfinale, iako nisam fan pravca muzike koji oni sviraju, ali bi bilo nerealno osporavati njihov kvalitet i talenat. Srećom, radio sam uključio par sati ranije nego što mi je gore pomenuti brat po psihoaktivnim supstancama spomenuo, tako da sam uspeo uhvatiti početak prenosa na vreme...
Imam osećaj da će naredni deo biti mnogo kraći nego što bi mogao biti, pošto stvarno ne želim nikog od bendova da spominjem ili izdvajam, jer ja nisam nikakav muzički kritičar, niti bi moje mišljenje bilo u potpunosti objektivno. A i zašto bi bilo?!
Mnogo sam se skenjao kada sam čuo koliko je tamo osrednjih bendova učestvovalo. Stani malo, jel ovo superfinale il šta? Nešto mi i nije zvučalo super... Znam pouzdano da postoje mnogo bolji demo bendovi u Srbiji. Gde su? Da li se nisu ni prijavljivali na DM ili su ispali negde na putu do superfinala, jer nisu prihvaćeni od strane publike njihovim neuklapanjem u šablone koje forsira DM ili što svojom originalnošću odskaču i odudaraju od nekih serviranih trendova? Ne kažem da nije bilo kvalitetnih bendova, po mom ukusu ili ne, ali mislim da superfinale nije zaslužilo više od 5-6 bendova od 15, koliko ih je učestvovalo.
Pored svega, u čitavoj priči me nerviraju i metuzalemi koji sole pamet deci šta i kako da rade ako hoće da se "proslave". Vremena se menjaju. Nisu ovo više sedamdesete, majku mu! Lepo je što želite još jednom proživeti svoju mladost kroz njih, ali pustite njih da imaju svoju i stvore nešto novo i originalno!
Prema žiriju koji je bio u studiju nemam ništa osim respekta, bar to mogu reći za kolege basiste (valjda se ne bi uvredili da ih tako nazovem) Žiku Jelića i Mišu Aleksića, a naravno i za Nikolu Vranjkovića. Samo mi nikako ne ide u glavu to forsiranje "pevajte na srpskom". Uopšte mi nije jasno. Tačno mi dođe da pišem tekstove na sanskritu. Čak sam čuo i komentar koji mi je zvučao kao "šta pevate na engleskom, kao da će iko čuti za vas izvan Srbije". Pustite bendove da rade šta hoće i kako su zamislili, ovo stvarno nema smisla i prevazilazi okvire puke preporuke. Svestan sam ja da neki ne znaju engleski, a tu ne mislim samo na publiku. Tekstovi na engleskom plus loš izgovor i nepoznavanje jezika mogu biti loša kombinacija, ali realno - da li iko obraća pažnju na tekstove na živoj svirci kad prvi put sluša bend? Mislim da se ipak usredsrede na muziku. Jeste, veće su šanse da razaznaš nešto ako su na srpskom, ali sumnjam da se njihovi motivi forsiranja tekstova na srpskom jeziku zasnivaju na ovome što sam naveo. Ipak mislim da loš tekst na srpskom zvuči mnogo lošije nego loš tekst na engleskom, a nisu baš svi poetski nastrojeni.
Nažalost, nisam uspeo da odslušam kraj emitovanja i proglašavanje pobednika. Tako je to kad te gosti škartiraju iz rođene sobe... Zadnjih par sati programa sam sušao preko mp3 plejera, kome se istrošila baterija baš kad su trebali reći ko je pobedio. Sutra sam se žestoko iscimao da bih čuo ko je pobedio, a da buden iskren, bio sam zaprepašćen. Bend koji mi ni malo nije skrenuo pažnju. I još tekstovi na engleskom. Ne bih uopšte sad da gradim neku teoriju zavere oko toga ko je i kako je pobedio, ali s obzirom na to, očigledno nešto nije u redu sa domaćom scenom i publikom kada ovakvi bendovi pobeđuju na, hajde da kažem eminentnijim, takmičenjima.
Eto, trudio sam se da ne spomenem imena bendova, čisto da ne bih pao u iskušenje da pljujem svaki po na osob. Po zasluzi, naravno. Nisam mogao da preskočim komentar pobednika, a ko zna ko je pobedio, zna i o kome sam pričao.
Žao mi je ako sam nekog uvredio, ali ništa lično. Samo mislim da ovde nije prikazan maksimum i najbolje sa domaće demo underground scene.

No comments:

Post a Comment